fbpx

Anksioznost simptomi: Koji je stvarni uzrok i korijen problema?

Anksioznost se može pojaviti u različitim oblicima, a simptomi mogu biti teški i zastrašujući. Pročitajte više o simptomima i stvarnim uzrocima anksioznosti, koji mogu biti vodič prema rješenju.

Anksioznost u suvremenom načinu života

U današnjem užurbanom načinu života, suočeni smo s nedostatkom vremena, prevelikom količinom informacija, mnogošću obveza i konstantnim pritiskom. To nije problem samo odraslih osoba, već se odražava i na najmlađe i najstarije članove društva. Napredak tehnologije i suvremenog svijeta bez sumnje je negativno utjecao na mentalno zdravlje ljudi.

Statistika potvrđuje porast broja psihičkih poremećaja tijekom 20. stoljeća, a broj psihijatrijskih dijagnoza nastavlja rasti iz godine u godinu.

Među najučestalijim poremećajem s kojim se i sam susrećem u radu sa svojim klijentima svakako je anksioznost, odnosno anksiozni poremećaji. Prema osnovnoj definiciji, anksioznost se može opisati kao osjećaj straha koji se javlja u trenucima opasnosti, nelagodne i nepoželjne situacije, a nestaje ubrzo po prestanku podražaja.

Prepoznajte znakove anksioznosti

Jedan od najčešćih poremećaja s kojim se susreću mnogi ljudi jest anksioznost, odnosno anksiozni poremećaji. Anksioznost se može opisati kao osjećaj straha koji se javlja u trenucima opasnosti, nelagode i nepoželjnih situacija, a obično nestaje nakon što izvor tih podražaja prestane.

Psihijatri smatraju da je osjećaj anksioznosti prirodan i koristan jer pomaže u održavanju stanja budnosti i priprema organizam na reakciju i obranu. Međutim, kada je taj osjećaj pretjerano prisutan, to postaje poremećaj koji zahtijeva liječenje.

Simptomi anksioznosti koji zahtijevaju pažnju

Različiti oblici anksioznosti, kao što su generalizirani anksiozni poremećaj, napadi panike ili socijalna anksioznost, mogu uzrokovati različite simptome. Evo nekih od najčešćih simptoma anksioznosti:

  1. Lupanje srca, osjećaj preskakanja ili ubrzanje otkucaja srca
  2. Vrtoglavica i osjećaj lebdenja
  3. Bol u prsima
  4. Drhtanje
  5. Prekomjerno znojenje
  6. Strah od otvorenih prostora i gužvi
  7. Osjećaj otežanog disanja i gušenja
  8. Problemi sa spavanjem
  9. Suha usta
  10. Problemi sa vidom i sluhom, osjetljivost na buku
  11. Strah od gubitka kontrole i ludila
  12. Strah od smrti

Ti simptomi su način na koji naše tijelo i podsvijest komuniciraju s nama. Kada naše unutarnje ja, naša podsvijest, upozori na opasnost, nezadovoljstvo ili neispunjenu potrebu, šalje simptome svjesnom umu kako bi se problemi riješili.

Simptomi anksioznosti poput ubrzanog lupanja srca, znojenja, gastrointestinalnih smetnji, mucanja,… Sve su to znakovi koje nam šalje naše tijelo, tj. podsvijest. Pokušat ću simplificirati. Dakle, kada moje „unutarnje JA“, ono podsvjesno, upozorava na neku opasnost, nezadovoljstvo ili neispunjenu potrebu, ono šalje simptome mom „vanjskom JA“, odnosno svjesnom umu, kako bi se počeo baviti tim problemima i kako bi ih riješio.

Zapamtite, jedan od primarnih zadataka naše podsvijesti je zaštita naše biti. Upravo je zato pogrešan taj preveliki fokus koji se stavlja na ublažavanje simptoma ili „trpanje pod tepih“. 

Važnost suočavanja s korijenom problema

Prekrivanje simptoma anksioznosti lijekovima ili ignoriranje istih nije dugoročno rješenje. Uzimanje lijekova može privremeno ublažiti simptome, ali podsvijest nastavlja raditi. Može se pojaviti niz drugih simptoma poput dermatitisa ili svrbeža jer niste obrađivali korijen problema.

Suočavanje s uzrocima anksioznosti i otvoreno razgovaranje o njima je ključno. Probleme treba razotkriti i riješiti, umjesto da se simptomi trpaju pod tepih.

Simptomi kao vodič prema rješenju

Primjerice, osoba koja je tijekom osnovne škole bila izložena ismijavanju vršnjaka tijekom javnog nastupa može razviti fobiju od javnog nastupa u odrasloj dobi. Uzimanje tableta može privremeno ublažiti simptome, ali podsvijest nastavlja raditi. Mogu se javiti dodatni simptomi poput dermatitisa ili svrbeža jer ta osoba nikada nije obradila taj neuspjeh iz prošlosti.

Razgovor o problemima ključan je za rješavanje korijena problema. Sjetite se, za svaki problem postoji rješenje, a rješenje za probleme koje nosimo u sebi nalazi se unutar nas samih.

Kada se suočite s anksioznošću, panikom, nesanicom ili bilo kojim drugim simptomom, zapitajte se hoćete li se pomiriti s tim ili ćete potražiti način da riješite problem. Zapamtite, rješenja se kriju u vama.

Autor: Timoteo Crnkovićhipnoterapeut, spec. terapeut rekurzivno kogntivnog reprocuesuiranja

*Ovaj tekst nije namijenjen u dijagnostičke i terapijske svrhe, ukoliko sumnjate da patite od anksioznosti obratite se stručnom licu za pomoć.

PROČITAJ JOŠ:

Anksioznost: Tehnike samopomoći za prevladavanje iracionalnih strahova 

Transcedentalna meditacija: Duboka relaksacija i unutarnji mir

Kako izbaciti stres iz sebe tehnikama opuštanja?

5 načina kako se osloboditi straha

Meditacija: Savjeti za početnike kako početi meditirati i postići unutarnji mir

- Promo -
- Promo -
popularno