Kako izbjeći i smanjiti stres na poslu

Stres na poslu i svakodnevni život

Za većinu nas radno mjesto je mjesto gdje provodimo većinu svog života, tako da svi znamo da biti frustriran i osjećati se jadno na poslu može štetiti našem mentalnom zdravlju i narušiti kvalitetu našeg života. Nitko ne želi doći u oazu svog doma, iscrpljen, nezadovoljan i pregažen od radnog dana.

Naš posao je način na koji ostvarujemo prihod, gdje susrećemo najviše ljudi i gdje pokušavamo napredovati profesionalno, stoga je od vitalnog značaja da u tim okruženjima damo prioritet našem mentalnom blagostanju.

Savjeti kako izbjeći i smanjiti stres na poslu

Dajem ti 5 jednostavnih savjeta koje možete učiniti svaki dan na poslu kako bi čuvali svoje mentalno zdravlje i nakon radnog dana, te da biste bili raspoloženi za sebe i svoje najdraže.

PROČITAJ JOŠ: Kako prevladati zabrinutost i stres?

1. Izvucite maksimum iz pauze za ručak

stres na poslu i pauza za rucak

Sjećam se da sam bila jedna od onih koji su govorili „ Nisam stigla niti jesti“. Banalizirala sam energiju koju hrana daje našem tijelu i držala sebe na litrama kave kako bi odradila sve što je bilo potrebno. Puno ljudi ima tu naviku. Misle da su brži i učinkovitiji ako preskoče obrok. A istina je upravo suprotna. 

Obrok je energija koja nam je potrebna da bismo mogli funkcionirati. Mentalno i fizički. Znam da je nekima, posljednja stvar koju žele učiniti dok posao vrišti, uzeti 30 minuta vremena pauze za ručak. Promijenite ovu naviku. 

Shvatite to kao ljubav prema sebi i brigu o svom mentalnom stanju.

Pokušajte pauzu za ručak „odraditi“ izvan radnog stola i ureda. Čak i ako je riječ o 15-minutnoj pauzi kada izađite do tihog područja i mirno jedite. Pauza za uživanje u obroku, vrlo je učinkovit način da obnovite svoj um. Za radni zadatak,  vratit ćete se osvježeni i produktivniji, spremniji za sve popodnevne izazove.

PROČITAJ JOŠ: Kronični umor i iscrpljenost: Savjeti kako si pomoći

2. Uživajte mentalno, u putovanju do posla 

stres i mentalno uzivanje na putu do posla

S prepunim autobusima i uzalud potrošenom vremenu sjedeći u prometu, putovanje do posla, može se činiti jednako stresno i naporno kao i loš dan na poslu. No, putovanje na posao i dalje možemo iskoristiti kao vrijeme za njegovanje mentalnog zdravlja. Samo zato što putujete na posao, to ne znači da trebate biti u mentalnom pritisku i ušetati u svoj radni dan napeti. 

Studije su pokazale da gledanje nečeg smiješnog prije nego krenete u radni dan, ublažava svaku tjeskobu koju možda imate oko neke poslovne prezentacije ili užurbanog sastanka, a tko se ne želi osjećati smireno i samouvjereno tijekom nadolazećeg zadatka? Zato, prije nego zakoračite u ured i svoj poslovni ambijent, poslušajte omiljenu glazbu koja vas uzdiže, pogledajte nekakav šaljivi video, razmislite čemu se najviše radujete u ovom danu. (puno ljudi vrti film što ih stresira umjesto onoga što ih raduje, a svaki dan ima barem jedan razlog za radost.)

PROČITAJ JOŠ: Burnout sindrom: kako izbjeći stres na poslu?

3. Radite na svom osobnom razvoju

stres na poslu i osobni razvoj

Često me rastuže izgovori kojima se ego služi, a glase poput : „Trebat će mi puno vremena da sve to savladam“, „Nemam novca za edukaciju“, „Tko zna hoće li mi koristiti, a potrošit ću vrijeme i energiju“, “Muž me ne podupire.“ i slično.

Kada sam investirala u svoj mindset, znala sam da je to jedina investicija koja će meni i onima koje volim, a i svima vama s kojima se družim i radim, biti najvrjedniji dijamant u životu. Može li biti ljepše nego biti u miru sa sobom i kreirati svoje dane bez nemira i stresa? 

Da, potrebno je uložiti vrijeme, energiju, strpljivost, vjeru, novac, dosljednost, upornost. 

Samo sam se pitala, koliko je vrijedan moj život ako sve ostane po starom? Koliko ću još moći davati od sebe drugima, kroz stres, bolesti i nemoć.

Dakle, investicija u sebe i svoje mentalno zdravlje nije trošak. Ako mene pitate.

Svi imaju istu priliku. Neki će ju odbaciti, a neki ne. No, kada savladate mentalne vještine, neće vam biti izazov zadržati mir u stresnom okruženju bilo da se radi o poslovnom ili privatnom segmentu života. Najvažnije 3 vještine koje imaju ljudi koji znaju upravljati svojom energijom i zaštititi se od izazova negativnosti koja ih okružuje, su ove:

  1. Upravljanje pozornošću – fokusom
  2. Prepoznavanje misli i njihov preokret
  3. Djelovanje iz unutarnjeg bića prema van

PROČITAJ JOŠ: Osobni rast i razvoj: 3 bitna segmenta i kako početi?

4. Usudite se na promjenu

stres na poslu i promjena

U životu postoje neke stvari za koje mislimo da nemaju izbora i da ih moramo prihvatiti, čak i ako to šteti našem mentalnom zdravlju. Kada se oslanjate na posao kako biste prehranili svoju obitelj, možda neće biti lako otići. Možda nećete moći otići, ali možda postoje manje stvari koje možete učiniti, a koje su pod vašom kontrolom, zbog kojih ćete se osjećati bolje i koje će vam pomoći da ublažite dio tog mentalnog stresa. 

Postoje male promjene koje možete zatražiti od svog poslodavca, a koje će uvelike olakšati rješavanje stvari, a vaš um puno sretnijim. Na primjer, raditi pored prozora kako biste povećali svoj serotonin i potaknuli povećanje razine energije u svom umu i tijelu. 

Vrsta promjena koje zatražite ovisit će o vrsti posla kojim se bavite, ali razmislite o malim načinima na koje bi dan mogao biti malo lakši, pa ćete vidjeti čudo od razlike.

PROČITAJ JOŠ: Mindfulness vježbe za početnike

5. Otvorite razgovor: Zauzmite se za sebe

stres na poslu i zauzimanje za sebe

Saznajte što vaš poslodavac nudi kao podršku za mentalno zdravlje. Postoji toliko korisnih usluga i resursa za koje nismo ni svjesni da postoje. Stoga se raspitajte na svom radnom mjestu i počnite se uključivati u neke od programa osmišljenih kako biste se osjećali dobro na poslu. 

Ako vam ovo nije niti u petama i na radnom mjestu malo vas čudno gledaju, razmislite o promjeni. Možda je vrijeme da za sebe potražite nešto bolje, više i kvalitetnije. Ako radite za ljude koji ne cijene i ne prepoznaju važnost mentalnog zdravlja, osobnog rasta i vas kao individue, vjerujte mi, postoje poslodavci kojima je ovo važno i koji će se zauzeti da im se zaposlenici bez obzira na krizu i situacije, osjećaju dobro i mentalno njegovano.

Vjerujem da će vam ovaj tekst makar malo zagolicati pozornost i da ćete donijeti važne izbore za sebe.

Sudbina se ne čeka. Ona se kreira.

Autor: Maja Prović, mind & mindfulness trener

PROČITAJ JOŠ:

Kako vratiti snagu i moć kada drugi kroje tvoj život?

Očekivanja – Kako ih se osloboditi i živjeti svjesnije?

Kako biti uspješan lider u kriznim vremenima?

Kako donijeti pravu odluku?

Kada sam zaista počeo voljeti sebe…

Poslovna komunikacija za uspješnu karijeru i odnose