33 načina kako voljeti sebe svaki dan

Naučiti kako voljeti sebe ključno je za naše mentalno zdravlje. Jer odnos koji imamo sami sa sobom je najvažniji odnos koji uopće imamo u životu.

Kako voljeti sebe i živjeti ljubav prema sebi?

Ljubav prema sebi važan je dio brige o sebi. Kada budete spremni za resetiranje i ponovno punjenje, možete upotrijebiti ove savjete kao inspiraciju da volite sebe malo više.

Koncept ljubavi prema sebi je jednostavan: to samo znači vrednovanje i briga za vlastite potrebe i želje. Ne radi se o sebičnosti. Radi se o tome da budete sigurni da imate vremena za vlastito punjenje kako biste imali energiju i resurse da budete tu za druge.

Kao što nas zrakoplovne kompanije vole podsjećati, važno je staviti masku za kisik najprije sebi prije nego što pomognete drugima da učine isto. Jer ako vi ostanete bez zraka, postaje puno teže pomoći bilo kome, uključujući i sebi.

33 načina kako voljeti sebe 

Postoji toliko mnogo načina da prakticirate ljubav prema sebi – mogućnosti su uistinu neograničene. Može početi brigom o sebi i samopoštovanjem.

Ako tražite neke ideje za početak, ovo su neki sjajni prvi koraci prema ljubavi prema sebi.

1. Isplanirajte svoj bijeg

Nije neuobičajeno da se osjećate iscrpljeno kada neprestano radite na zadovoljavanju potreba drugih – pogotovo kada ste njegovatelj. A kada ti drugi (djeca, na primjer) žive u vašoj kući, može biti teško naći vremena za sebe i ljubav prema sebi.

Zato odmor od onih koji se najviše oslanjaju na vas može biti tako koristan kada učite ljubav prema sebi.

To može biti noćenje u lokalnom hotelu ili apartmanu (samo vi) za gledanje filma, spavanje i jelo bez prekida. Ili to može biti ručak samo sa sobom uz dobru knjigu i da nitko ništa ne traži od vas.

2. Rezervirajte terapijski termin

Briga o svom mentalnom zdravlju jedna je od najboljih stvari koje možete učiniti da pokažete ljubav prema sebi.

Pronalaženje terapeuta kojem vjerujete može vam pomoći identificirati područja u kojima biste željeli poboljšati svoje mentalno zdravlje i stvoriti strategije za rad prema tome.

U terapiji možete učinkovitije naučiti voljeti sebe.

3. Provodite vrijeme u prirodi s onima koje volite

Svjež zrak je često terapeutski, a avanture na otvorenom s ljudima koje volite mogu vam izmamiti osmijeh na lice. Možda planirate planinarenje s romantičnim partnerom ili možda vožnju biciklom sa svojom djecom.

4. Udomite kućnog ljubimca

Skloništa i azili su puni kućnih ljubimaca kojima je potreban dom pun ljubavi, a bezuvjetna ljubav koju dobivamo od naših dlakavih članova obitelji može biti pravi poticaj za poboljšanje raspoloženja.

Ako trenutno ne možete usvojiti kučnog ljubimca, volontiranje bi također moglo biti dobra opcija. Čak i provođenje vremena u trgovini za kućne ljubimce, u agenciji za posvajanje ili s prijateljevom krznenom bebom može biti utješno.

Priuštiti si ove mirne i radosne trenutke učinkovit je način da volite sebe.

5. Ispunite svoj dom stvarima koje vam mame osmijeh

Dom bi trebao biti vaše sigurno mjesto, vaše utočište. Razmislite o tome da svoj ispunite onim što vam donosi radost, bilo da se radi o živim biljkama, slikama sretnih uspomena ili umjetnostima koje volite gledati.

6. Oslobodite se ekrana

Odmorite se od svojih ekrana i stavite telefon u način rada “ne uznemiravaj”. Nikakve obavijesti, nikakva vanjska buka i nikakva ometanja ne mogu biti jednaki duševnom miru i ljubavi prema sebi.

7. Dajte sebi dopuštenje da kažete ‘ne’

Ne možete biti sve svima i teško je dati sve od sebe ako se stalno trudite učiniti sve. Kada vježbate reći “ne”, to vam omogućuje da preuzmete ono što možete podnijeti. Ovo je sjajan način da više poštujete i volite sebe.

Ako nemate naviku ljudima govoriti “ne”, to vam može djelovati izazovno, pa čak i tjeskobno. 

Ipak, ako trebate nekome reći “da”, možete to reći i postaviti ograničenja ili granice. Na primjer, možete reći: “Da, možete doći u 13 sati, ali morat ćete otići u 15 sati.”

8. Jedite sami

Ovo vrijedi osobito za roditelje kojima mališani često kradu iz njihovih tanjura, odvojiti vrijeme da jedu sami – bilo da se radi o željenom desertu ili jelovniku s punim jelima – znači da ne morate dijeliti ni s kim.

Svjesno jedenje jedan je od načina da se vrijeme obroka učini mnogo pomlađujućim. Evo nekoliko brzih koraka za vježbanje svjesnosti dok jedete:

Smanjite i ostavite po strani ometanja, poput TV-a ili telefona.

Odvojite malo vremena da udahnete miris svog obroka. Koje bilje ili začine osjećate?

Uživajte u hrani zalogaj po zalogaj i uživajte u okusima za koje ste često previše zauzeti da biste ih primijetili.

9. Pročitajte knjigu

Lako se uvjeriti da nemamo vremena za ovaj jednostavan užitak, ali čitanje može poslužiti kao odličan bijeg. Čak i samo dopuštanje jednog poglavlja svake večeri može biti čin samoljublja.

Istraživanja podupiru praksu čitanja za mentalno zdravlje. Na primjer, jedan pregled literature, pouzdani izvor, otkrio je da bi biblioterapija – gdje koristite radnu bilježnicu i slične metode za upravljanje nekim mentalnim zdravstvenim stanjima – mogla pomoći tinejdžerima u liječenju depresije.

10. Izdvojite vrijeme za tjelovježbu

Istraživanja su otkrila nebrojene dobrobiti (i mentalne i fizičke) svakodnevne tjelovježbe. Nije potrebno previše se naprezati, a više nije uvijek bolje Pouzdani izvor — 30-minutna šetnja može biti sjajan način da pokrenete svoje tijelo i uživate u prednostima koje pruža vježba.

Uobičajeno je osjećati da motivacija za vježbanje jednostavno ne postoji, čak i ako ste to u početku željeli. Ako želite da vam vježbanje postane navika, ali osjećate da vam nedostatak motivacije stoji na putu, evo nekoliko informacija koje bi vam mogle pomoći.

11. Zaključajte vrata

Ako imate partnera ili djecu koji pogrešno razumiju što znače zatvorena vrata, u redu je zaključati se u kupaonicu za svakodnevno tuširanje – zaslužujete to vrijeme bez prekida. Vrijeme koje provodite sami je način da volite sebe više.

12. Podsjetite se na svoju vrijednost

Svi smo se s vremena na vrijeme uhvatili u negativnom samogovoru, ali što ako ste uložili zajednički napor da se uzdignete? Ako su vam za to potrebni podsjetnici, po kući možete ostaviti bilješke koje ističu što najviše volite na sebi.

13. Potrošite novac na sebe

Može biti teško trošiti novac na sebe, osobito u vrijeme financijskih poteškoća. No mala (i povremena) razbacivanja mogu pomoći da se svi malo više smiješimo. To bi moglo biti jednostavno poput otmjene kave ili sredstva za pranje lica koje si obično ne biste dopustili kupiti.

14. Meditirajte

Istraživanja sugeriraju da bi provođenje više vremena u meditaciji moglo dugoročno poboljšati vaše mentalno zdravlje.

Jedan način za početak: Pronađite udobno i tiho mjesto za sjedenje 10 minuta. Zatvorite oči i usredotočite pažnju na dah, otkucaje srca i pozitivne ciljeve koje imate za taj dan.

15. Odvojite vrijeme za male stvari

Naučiti kako voljeti sebe ponekad je jednostavno poput rezanja/lakiranja noktiju, našminkati se ili obrijati se (ako je to nešto što vas čini sretnim).

16. Organizirajte svoj prostor

Ako ste pod stresom zbog nereda, razmislite o tome da odvojite vrijeme za čišćenje i iskoristite prednosti zone bez nereda. Ako nemate vremena i to si možete priuštiti, možete si dopustiti da unajmite nekoga da to učini umjesto vas.

17. Tražite ono što vam treba

Recite ljudima koje volite kada vam je potrebna pomoć, vrijeme ili prostor.

18. Razmazite se

Šišanje ili masaža mogli bi vam pomoći da se opustite. Ako imate ograničen budžet, možete se počastiti maskom za lice kod kuće, DIY pedikurom ili masažom kod kuće.

19. Postavite granice

Dopušteno vam je povući svoje osobne granice i držati ih se. Ne dugujete ljudima objašnjenja ili priliku za pregovore.

20. Pisanje dnevnika

Odvojite malo vremena da zapišete stvari na kojima ste zahvalni, ciljeve koje se nadate postići ili popis stvari koje vam donose radost. Također možete napisati svoje frustracije i razočaranja. Ponekad prenošenje naših misli na papir može biti jedna od najljekovitijih stvari koje možemo učiniti.

21. Okupajte se

Voljeti sebe ponekad dolazi uz malo svijeća, prigušenog svjetla i mirisne soli u toploj vodi.

Vaša kada može biti još jedno sjajno mjesto za malo pažnje i brige o sebi.

22. Dopustite si skrolanje

Za neke ljude društveni mediji mogu postati gušt vremena i izvor stalne frustracije. Za druge to može biti bijeg od svijeta i nekoliko trenutaka bezumne zabave. Ako ste ovo drugo, dajte si vremena za listanje bez grižnje savjesti.

23. Odmorite se na društvenim mrežama

S druge strane, ako ste frustrirani svaki put kad se prijavite na društvene mreže, razmislite o pauziranju ili zatvaranju svojih računa na društvenim mrežama – privremeno ili zauvijek.

24. Planirajte spoj

Kvalitetno vrijeme s ljudima koje volimo može biti doista regenerativno. Planirajte noćni izlazak s prijateljima ili vašom dragom osobom i usredotočite se na razgovor i uživanje u tom zajedničkom vremenu.

25. Plešite

Pustite svoju omiljenu glazbu, otvorite prozore i pokrenite svoje tijelo.

26. Odvojite vrijeme za svoj hobi

Pisanje, slikanje, fotografiranje, rješavanje zagonetki — koji god bili vaši hobiji, razmislite o tome da odvojite dio vremena samo za njih. Voljeti sebe znači raditi one stvari koje vam izmame osmijeh na srcu.

27. Svjesno disanje

S jednom rukom na trbuhu, a drugom na prsima, osjetite dah kako se kreće vašim tijelom. To možete činiti samo nekoliko udisaja ili nekoliko minuta odjednom. Možete čak odvojiti malo vremena da se usredotočite na svoje disanje kad god se osjećate pod stresom ili preopterećeno.

28. Postavite ciljeve

Svi mi imamo stvari koje želimo postići, ali ponekad zapisivanje tih stvari i razmatranje koraka potrebnih za njihovo postizanje može učiniti da te stvari odjednom izgledaju ostvarivije i moguće u našem umu.

29. Isprobajte novi recept

Čak i ako ne volite kuhati, potražite recept koji vam dobro zvuči i odvojite malo vremena da se okušate u tome u mirnoj kući. Za neke ljude može biti zabavno slijediti korake (možda uz piće po vašem izboru) bez pritiska potrebe da nahrane druge.

30. Poštujte svoje duhovne potrebe

Za mnoge ljude duhovnost je ono što životu daje smisao. Da biste njegovali svoju duhovnu stranu, mogli biste uzeti knjigu o duhovnoj temi koja vam odgovara ili pronaći prijatelje koji dijele vaša duhovna stajališta – kakvi god oni bili.

31. Isplačite se

Ponekad svi jednostavno trebamo pustiti svoje velike emocije da pobjegnu.

Ispostavilo se da plakanje može imati i brojne prednosti. Bolja regulacija emocija i pomoć da se povežemo s voljenima samo su neki od načina na koje plakanje može biti dobro za nas.

32. Podigni slušalicu

Nazovite prijatelja ili voljenu osobu i provedite neko vrijeme razgovarajući s njima.

33. Spavajte

Možda jedan od najvažnijih oblika brige o sebi, dopuštanje sebi da dobijete potreban san može vam pomoći da se osjećate najbolje.

Kako voljeti sebe kao lifestyle?

Naveli smo samo neke od prijedloga za ljubav prema sebi.

Jedna je stvar pročitati popis savjeta za ljubav prema sebi, a druga je stvarno učiniti bilo koju od stvari s tog popisa. Kada ponovno učite voljeti sebe, dobra je ideja odabrati jednu od dvije stvari koje se čine izvedivima i posvetiti im se.

Kada je riječ o brizi o sebi i ljubavi prema sebi, ne postoji ispravan ili pogrešan način za to. Uvijek je u redu promijeniti stvari ako odlučite da vam jedan pristup brizi o sebi ne služi.

Izvor:  https://psychcentral.com/

PROČITAJ JOŠ:

Ljubav prema sebi – kako biti sebi najbolji prijatelj?

33 načina kako voljeti sebe svaki dan

Formula sreće Alberta Einsteina

Afirmacije: Kako ih pravilno koristiti za pozitivne promjene u životu?

Transcedentalna meditacija: Duboka relaksacija i unutarnji mir

- Promo -spot_img