fbpx

Meditacija: Savjeti za početnike kako početi meditirati i postići unutarnji mir

Meditacija je drevna tehnika koja postaje sve popularnija u današnjem modernom svijetu. Meditacija nam pruža učinkovit način da se oslobodimo stresa, povećamo produktivnost, očistimo um i ojačamo fizičko i mentalno zdravlje. Neki ljudi prakticiraju meditaciju zbog duhovnosti, dok je drugima to korisno iz praktičnih razloga. Ako želite naučiti meditirati, ovaj blog post će vam pružiti korake koje možete poduzeti kako biste započeli.

Otkrivanje sebe kroz meditaciju

Meditacija nas uvodi u svijet kojem upoznajete sebe, vlastiti način fukncioniranja i pronalazite unutarnji mir. Kada meditiramo, unosimo dugotrajne dobrobiti u svoje živote: snižavamo razinu stresa, upoznajemo svoju bol, bolje se povezujemo, poboljšavamo fokus i koncentraciju, ljubazniji smo prema sebi i brojne druge. To znaju svi koji su meditaciju učinili lijepom praksom i svakodnevnim ritualom.

Ako već prakticirate meditaciju i znatiželjni ste o podrijetlu ove prakse i njenom utjecaju na nas, čitanje o povijesti meditacije može vam pomoći da meditacija postane razumljivija i postane predmet vaše svakodnevne pažnje. Što više razumijete meditaciju i njene dobrobiti za život, lakše ćete ju slijediti kao praksu.

Što je zapravo meditacija?

Riječ meditacija dolazi od latinske riječi meditatio, što što znači razmišljanje, uranjanje i usredotočenje. Meditaciju nije lako definirati jer obuhvaća obuhvaća širok raspon značenja, od intelektualnih, religijskih i duhovnih praksi do samoanalitičkih pristupa.

Meditacija se može opisati kao duhovna vježba u kojoj se pažnja sustavno usmjerava prema određenom sadržaju. Ona obuhvaća skup tehnika koje imaju za cilj poticanje povišenog stanja svijesti i usredotočene pažnje. Meditacija je također tehnika kojom mijenjamo svoju svijest, a istraživanja su pokazala da ima brojne prednosti za naše mentalno blagostanje.

Ključne činjenice o meditaciji:

  • Meditacija se prakticira u različitim kulturama diljem svijeta već tisućama godina.
  • Gotovo sve tradicije i religije imaju neki oblik meditativne prakse.
  • Meditacija se može prakticirati na različite načine, uključujući sjedenje u tišini, koncentraciju na određeni objekt, usredotočenu disanje ili ponavljanje mantre.
  • Cilj meditacije je postizanje stanja prisutnosti i unutarnjeg mira, oslobađanje od stresa, tjeskobe i mentalne napetosti.
  • Znanstvena istraživanja su potvrdila mnoge dobrobiti meditacije, uključujući smanjenje razine stresa, poboljšanje kognitivnih funkcija, smanjenje simptoma depresije i anksioznosti te jačanje emocionalne stabilnosti.
  • Redovita praksa meditacije može imati dugoročne pozitivne učinke na naše tijelo, um i duh.

Povijest meditacije

Meditacija ima dugu i bogatu povijest koja se proteže kroz različite kulture i religije diljem svijeta. Neki od najstarijih zapisi o meditaciji potječu iz drevnih indijskih spisa, poput Vedskih tekstova koji su nastali prije više od 5.000 godina. U indijskoj tradiciji, meditacija je bila sastavni dio duhovne prakse i postizanja prosvjetljenja.

Uz Indiju, meditacija je također bila prakticirana u drugim drevnim civilizacijama, kao što su Kina, Egipat, Grčka i Rim. U Kini, meditacija je bila povezana s taoizmom i konceptom unutarnjeg sklada i ravnoteže. U Egiptu su se koristile meditativne tehnike kako bi se postigla duhovna prosvjetljenost i komunikacija s božanskim.

Tijekom srednjeg vijeka, meditacija je bila snažno povezana s kršćanstvom, posebno u katoličkoj tradiciji. Mnogi kršćanski sveci i mistici prakticirali su meditaciju kao sredstvo za unutarnju kontemplaciju i povezivanje s Bogom.

Na Zapadu je meditacija poistovjećivana s molitvom, odnosno u religijskim zajednicama kao što je kršćanstvo, molitva je bila oblik meditacije kao kontemplacija ili tihovanje. U svom izvornom obliku, meditacija je na Zapadu postala istaknutija tijekom 1960-ih i 1970-ih i često se povezivao s hipi kulturom, zahvaljujući Maharishi Mahesh Yogiju, koji je začetnik Transcedentalne meditacije. Zahvaljujući Beatlesima i drugim poznatim ličnostima, transcedentalna meditacija je postala slavna preko noći i stekla je mnogo sljedbenika diljem Europe i Amerike.

Kako uopće početi meditirati?

Meditacija je nešto što svatko može učiniti i naučiti prakticirati. Meditacija je jednostavnija (i teža) nego što većina ljudi misli. No, odakle početi s meditacijom? Pročitajte sljedeće korake, provjerite jeste li negdje gdje se možete opustiti u ovom procesu, postavite mjerač vremena i isprobajte.

1) Sjednite
Pronađite mjesto za sjedenje koje vam je mirno i tiho. Meditirati možete bilo gdje, kod kuće, u uredu, u parku, bilo gdje gdje se možete okrenuti sebi i zaroniti u sebe na mirnom i tihom mjestu.

2) Postavite vremensko ograničenje
Ako tek počinjete, može vam pomoći da odaberete kratko vrijeme, kao što je pet ili deset minuta.

3) Obratite pažnju na svoje tijelo
Možete sjediti na stolici s nogama na podu, možete sjediti labavo prekriženih nogu, možete kleknuti – sve je u redu. Samo provjerite jeste li stabilni i u položaju u kojem možete ostati neko vrijeme. Opustite svaki dio svoga tijela i osjetite mir.

4) Osjetite i osvjestite svoj dah
Usredotočite se na disanje. Pratite osjet svog daha dok ulazi i izlazi. Osvijestite vlastito disanje i pratite svaki uzdah i izdah kako ulazi i izlazi. Brojite udahe, kako biste se što bolje na njih fokusirali i osjetili disanje. Različite tehnike disanja pomažu nam da osvijestimo pomnost i zadržimo fokus.

5) Primijetite kada vam je um odlutao
Neizbježno će vaša pažnja napustiti dah i odlutati na druga mjesta. Kada primijetite da vam je um odlutao – za nekoliko sekundi, minutu, pet minuta – jednostavno vratite pozornost na dah i osvjestite disanje.

6) Budite ljubazni prema svom lutajućem umu
Sigurno će vam se dogoditi da vam misli odlutaju. To je uobičajeno ako se dogodi da misli odlutaju. Nemojte se osuđivati ​​ili opsjedati sadržajem misli u kojima ste se izgubili. Samo se vratite i pokušajte se što više opustiti.

7) Zatvorite ljubaznošću
Kada ste spremni, lagano podignite pogled (ako su vam oči zatvorene, otvorite ih). Odvojite trenutak i primijetite sve zvukove u okruženju. Primijetite kako se vaše tijelo trenutno osjeća. Obratite pažnju na svoje misli i emocije.

To je to! To je praksa. Usmjeravate svoju pažnju, vaš um luta, vraćate je i pokušavate to učiniti što je moguće ljubaznije (koliko god puta trebate). Meditacija je put i svakako nije odredište. Naučite uživati u procesu kroz to putovanje.

Vrste meditacija – jeste li pronašli svoju?

odabir meditacije

Brojne su vrste meditacije i načini meditiranja. Kod meditacije, važno je da malo isprobavate nekoliko njih, kako bi došli do one koja vam najbolje odgovara. Ovdje su samo neke od meditacija koje se koriste. Za svaku od njih imate jako puno tekstova i youtube videa. Pronađite od svake skupine po dvije i njih isprobajte. Jednom kada pronađete svoju meditaciju i u nju se zaljubite, dosljednost će ići puno lakše, a meditacija postati vaša dnevna rutina i praksa, poput odlaska frizeru, fitness treneru ili supermarketu. Pa evo nekoliko prijedloga:

  • Meditacija u tišini
  • Meditacija na zvukove prirode
  • Meditacija uz instrumentalnu glazbu
  • Vođena tematska meditacija
  • Hodajuća meditacija
  • Transcedentalan meditacija
  • Metta meditacija/Meditacija na bezuvjetnu ljubav
  • Meditacija na određenu situaciju
  • Mindfulness meditacija

3 lagane meditacije koje potiču otvorenost, razigranost i znatiželju

Da bi meditaciji pristupili manje ozbiljno a više opušteno, u nastavku predlažemo 3 lagane meditacije koje potiču otvorenost, razigranost i znatiželju.

Meditacija skeniranje tijela

vrste meditacije

U ovoj meditaciji možete zauzeti bilo koji položaj tijela. Cilj je usmjeriti svjesno svoju pozornost, na svaki dio tijela i primijetiti što je to što u njemu osjetite. Budite svjesni svih emocija, misli i procesa koje u tijelu osjećate.

Meditacija otvorenih očiju

Za ovu će vam meditaciju ipak trebati malo više koncentracije. Pokušajte da se izdvojite iz prevelike bude i distrakcija okruženja.

Kroz ovu meditaciju primjećujte svjesno predmete oko sebe bez da im dajete značenje. Primijetite cvijet bez da ga opisujete, primijetite dijete koje spava u kolicima bez da razmišljate o kvaliteti kolica i njihovoj praktičnosti. Ova meditacija pomaže vam postizanje mindful stava u kojem ne prosuđujete i ne analizirate svijet. Samo ga promatrate i prihvaćate onakvim kakav je. To nas uistinu odmara. Umorni smo od silnog analiziranja i prosuđivanja, ne od onoga što nas okružuje.

Hodajuća meditacija – bosih stopala

Ako ikako imate mogućnost, hodajte bosi. Pronađite mirno mjesto dužine 50 do 100 stopa i počnite polako hodati. Usredotočite se na iskustvo hodanja, svjesni osjećaja stajanja i suptilnih pokreta koji održavaju ravnotežu. Kad dođete do kraja puta, okrenite se i nastavite hodajući, održavajući svijest o svojim osjećajima i svjesnosti života koji struji kroz vaše tijelo i povezuje se s prirodom. Novo istraživanje sugerira da izravni kontakt tijela sa Zemljinim negativnim električnim nabojem zapravo utječe na električni naboj stanica vašeg tijela. To pak može utjecati na vaše cjelokupno zdravstveno stanje.

Zapravo, istraživanje je stvorilo dokaze da povezivanje sa Zemljom može:

  • Smanjiti upalne procese u tijelu
  • Ublažiti razinu stresa
  • Potaknuti pozitivno raspoloženje
  • Poboljšati imunološki sustav

Kada se dodirom golog tijela ili nekih njegovih dijelova, povežete sa Zemljom, izloženi ste Zemljinim elektronima, koji pomažu povećati količinu elektrona u vašem vlastitom tijelu, a na taj način izjednačuju električni potencijal između vašeg tijela i Zemlje.

Ove koristi, dovoljan su razlog da postanete znatiželjni i prepustite se svijetu meditacijske prakse.

Autorica: Maja Prović, mind & mindfulness trener

PROČITAJ JOŠ:

Transcedentalna meditacija: Duboka relaksacija i unutarnji mir

Mindfulness: Vještina za unutarnji mir i svjestan život

Afirmacije: Kako ih pravilno koristiti za pozitivne promjene u životu?

Sinkronicitet: samo slučajnost ili događaj s razlogom?

7 koraka za manifestiranje želja iz kuta fizike

Vizualizacija: Snaga mentalnih slika za ostvarenje ciljeva

- Promo -
- Promo -
popularno