spot_img
spot_img

Mindfulness vježbe za početnike

Volim reći da je cijena koju plaćamo nesvjesnošću i odsutnošću iz trenutka, preskupa da bi bila plaćena. I sama sam to iskusila. Mindfulness nije nekakav cool trend novog doba. On je istinska i nužno potrebna vještina, koja nam u datom momentu može sačuvati puno toga. Mi smo bića emocija koja svoje odluke i izbore, donose iz energije emocije. Nismo naučeni suzdržati se od reakcije i vrlo često činimo nepromišljene stvari zbog kojih nam poslije bude žao. Ako ste na primjer danas ljuti jer radite posao koji ne volite, rado ćete se istresti na prvu osobu koja vam dođe pod ruku, iako reakcija nema nikakve veze s njom već s vama i osjećajem frustracije koji nosite u sebi.

Svjesno djelujete – ne reagirajte!

Svjesno djelovanje zahtjeva našu pozornost. Ono je trenutak u kojem koristite svoju najveću moć. Moć izbora. Ako odbacite tu moć, donijet ćete nesvjesne izbore koji često imaju neželjeni ishod. Dakle, kada imate podražaj ili distrakciju iz svog okruženja, u svom danu, razgovoru ili odnosu, zadržite sekundu odmaka. To učinite ovako:

  • Kada podražaj iz okruženja stigne prema vama, samo usmjerite punu pozornost na udah i izdah. Dišite dok s odmakom gledate kroz distrakciju. 
  • Ne odgovarajte na pitanje niti podražaj narednih 30 sekundi
  • Nakon toga se pitajte: „Što ću sada reći/učiniti/ poduzeti/ a da ostanem u miru sa sobom?“

Reagiranje nas troši. Uzima našu dragocjenu energiju. U reakcijama smo „nesvjesni“ i zbog toga ishitreno djelujemo.

U svjesnom djelovanju nema ishitrenosti. Ono dolazi iz tišine unutarnjeg vodstva. Iz mudrosti naše duše.

7 stupova mindfulnessa, pomoći će da usvojite mirnoću uma i svjesno djelujete u svom danu, mjesecu i životu.

7 stupova i mindfulness vježbe za početnike

1. Um početnika

Prvi i najmoćniji stup mindfula zasniva se na tome da vježbate gledati u neku osobu ili događaj, kao da se s tim srećete prvi put u životu. Ostanite bez misli. Vježbajte vidjeti očima djeteta. Prvi put. 

Kako ćete najlakše vježbati Um Početnika?

  1. Otpustite ideju kako bi nešto trebalo biti. Prihvatite da je sve onako kako jest. Bez da tome dajete opis i epitete
  2. Potaknite znatiželju. Ona je centar naše kreativnosti
  3. Otvorite se vidjeti na drugačiji način. 
  4. Postavljajte vrlo jednostavna pitanja (mala djeca imaju samo jedno pitanje. „a zašto ?“)
pitanja

2. Strpljenje

Kada smo nestrpljivi, to zapravo nikada nije zbog nekog roka i čekanja. To je zbog toga, što gledamo u negativan ishod onoga što čekamo. Naš primitivan um, vidi opasnost u velikom broju situacija koje su zapravo, često bezazlene. Nema tog ishoda kojeg se plašite. U ovom trenutku on ne postoji. 

Strpljenje možete vježbati na sljedeći način, tako da počnete izgovaranjem sljedećih mantri:

  1. Mantra: Priroda ne žuri. Ja sam dio prirode.
  2. Mantra: I ovo će proći.
  3. Mantra: Moje nestrpljenje je moj strah. Jačam vjeru.
  4. Dišite: dah je uvijek s vama i uvijek je pod vašom kontrolom. Fokusiranje na dah smiruje. Broji prije nego što kreneš u akciju.
  5. Promijenite položaj: Um i tijelo su jedno. Kao što kaže Tony Robbins, “Da biste promijenili psihologiju, promijenite fiziologiju.” Ako se osjećate nervozno, izađite van i krenite u šetnju. Zagrlite drvo. Napravite nekoliko čučnjeva. Zatim se vratite na situaciju s novim pogledom.

3. Prihvaćanje

Sve ljudske boli i patnje proizlaze iz ne prihvaćanja onoga što jest. Kada se opiremo stvarnosti, opiremo se sebi . Kada ju prihvaćamo, tada sebe oslobađamo pritiska. Ono što nekada zbunjuje je pogrešno shvaćanje da je prihvaćanje odobravanje. Prihvatiti ne znači biti pasivan i dopuštati bilo kakvo nasilje nad sobom i drugima. Prihvatiti znači biti svjestan događaja u trenutku, bez da mu sudite, poričete ili se opirete. Bez da ga gledate iz perspektive prošlih iskustava i svojih vjerovanja.

Prihvaćanje čuva vašu energiju živom. Ne prihvaćanje je patnja koja vodi do bolesti.

Prihvaćanjem, sebe dovodite u emocionalni balans. Stanje mira i blagih emocija, a to je ono čemu svi težimo. Pogledajte na slici dolje, kako izgleda ciklus kada se opiremo stvarnosti. Tada obično previše analiziramo, komentiramo, interpretiramo a takav tijek misli, vodi do uznemirujućih emocija kao krajnjeg rezultata .

emocionalni stres

4. Povjerenje

Ovdje je naglasak na povjerenju u sebe. Samo imajte na umu da nas nikada ne razočaraju drugi ljudi. Razočara nas naša misao o njima i njihovim postupcima. Kada uredite vlastite misli, i sebe prestanete povrjeđivati lošim mišljenjem o drugima i njihovim postupcima, tada ćete moći potpuno vjerovati sebi.

Povjerenje u sebe i unutarnju snagu je vaša moć koju vam nitko ne može oduzeti. 

Udaljili smo se od vjere u sebe i zbog toga ju ne vidimo u ljudima.  

Vježba koja vam u tome može pomoći: Jačajte intuiciju.  Ona je nepogrešiva. Jačajte prepoznati emocionalni GPS . Vjerujte da je emocija put kojim ćete doći do vjere u sebe a onda ćete ju vidjeti i u drugima.

5. Otpuštanje

Otpuštanje donosi mir sa sobom. Pritisak dolazi iz projekcija našeg uma. Otpustiti znači prihvatiti da si i bez potrebe za nečim ili nekim, i dalje cjelovit, zahvalan i ispunjen. 

otpustanje

Vježba koja vam u tome može pomoći: 

Napravite korak unazad od situacije koja vas uznemirava. Pokušajte ju gledati bez da prosuđujete i grčevito se za nju držite. Promatrajte kako se osjećate sa spoznajom da to što držite zapravo ne trebate. I bez toga ste potpuno cjeloviti, nastavljate živjeti i dišete zrak u ovom danu.

6. Očekivanje

Izuzetno važan stav ako želite imati dobre odnose s onima koje volite. (A i onima drugima). 

Nikada nas ne mogu razočarati drugi ljudi. Nas razočara vlastito očekivanje od njih. Kakvi bi trebali biti a nisu, kako bi se trebali ponašati a to ne rade. Shvatite da nitko od nas nije mjerilo vrijednosti i život će postati uvelike lakši. Očekivanje je posljedica naših vjerovanja i nema veze s drugima. Nikada nas vanjsko ne razočara. Razočara stav o nečemu, kakvo bi trebalo biti a nije. 

Vježba koja vam može pomoći: 

Vratite fokus na iskustvo trenutka. Prevelika usmjerenost na cilj, odvlači pozornost s onoga što imamo sada. Poanta je uživati u putovanju do cilja. Biti svjestan iskustva koje nam taj put daje. Sebi ponavljajte da vam je mir sa sobom prioritet . Ne vanjski svijet i ono što se u njemu nalazi. 

7. Okrivljavanje

Ono dolazi od usvojene ISKRIVLJENE slike o sebi. Poklonili su nam ju ljudi koji nisu vidjeli svoju vrijednost .

VJEŽBA: 

Prihvatite se u ovom trenutku. Zavolite se. Otpustite stara iskustva. Otpustite tuđu sliku sebe. Otpustite potrebu da budete savršeni i dobri za sve.

Napišite na list papira ovim putem slijed: 

  • OSJEĆAM KRIVNJU. ČIJA JE TO KRIVNJA?
  • OTPUŠTAM OVU KRIVNJU JER …
  • PROMATRAM KAKO SE OSJEĆAM BEZ OVE KRIVNJE
  • ZAHVALJUJEM SE NA OSJEĆAJU BEZ KRIVNJE
  • POKIDAJTE SADA PAPIR I OSLOBODITE SE KRIVNJE

Autor: Maja Prović, mind & mindfulness trener

spot_img
popularno