Naučite “gasiti požare” na poslu uz strategije Baracka Obame

Mnogo ljudi mrzi donošenje teških odluka. Strah od donošenja pogrešne odluke dovodi do razdoblja u kojem uopće nismo produktivni i ne razmišljamo ni o čemu nego o tome, zbog čega nam se čini da problem postaje sve veći i veći. Često morate donijeti odluku između dvije jednako loše mogućnosti. Donosimo savjete bivšeg američkog predsjednika Baracka Obame, koje možete iskoristiti kada ste u dilemi.

Od nekih se osoba češto očekuje da riješe probleme koji se čine nerješivim – pogotovo ako je ta osoba predsjednik. Bivši američki predsjednik Barack Obama jednom je prilikom publici u Salt Lake Cityju predstavio metode koje je koristio kako bi na radnom mjestu “gasio požare”. Ona mu je pomogla da krizne situacije lakše riješi, te da efikasno komunicira o sljedećim koracima.

U teškim odlukama ne postoji stopostotna sigurnost

Obama ohrabruje lidere da prihvate činjenicu da je donošenje teških odluka često igra na sreću. I sam tvrdi da za mnoge probleme s kojima se susreo za vrijeme boravka u Bijeloj kući nije postojalo pravo, ispravno rješenje.

Povezano: Kako koristiti intuiciju u donošenju odluka?

barack obama teške odluke

U takvim situacijama, koje ne garantiraju pozitivan ishod, on poziva čelnike da se “pomire” s time da rješenje koje donesu neće biti 100% učinkovito. “Morate razumjeti da se bavite vjerojatnostima, jer će vas u suprotnom želja da riješite stvari savršeno dovesti do osjećaja paraliziranosti. A u takvom stanju na kraju nećete riješiti ništa.”

Formirajte tim pametnih, svestranih pojedinaca

Jedan od razloga zbog kojih je Obama lakše donosio teške odluke je taj što je bio siguran u stručnost svog tima. “Kada sam znao da imam sve informacije, sve podatke, i da smo sagledali situaciju iz svih uglova – tada bih se osjećao dobro. Čak i ako nisam imao savršen odgovor, znao bih da donosim najbolju odluku koju bi itko donio u mojoj situaciji.”

Ovaj je korak presudan, objašnjava. Pažljiva komunikacija s vašim timom – kada čujete njihova iskrena mišljenja o problemima s kojima se zajedno susrećete – može vam pomoći u donošenju najbolje moguće odluke. Doista, istraživanja pokazuju da su poduzeća i lideri učinkovitiji kada traže tuđe mišljenje kako bi testirali svoje hipoteze, umjesto donošenja jednostranih, neprovjerenih odluka.

Povezano: Kako teške odluke donositi s lakoćom?

Pitajte, ne pravite se da sve razumijete

Neki lideri smatraju da, ako nemaju odgovor na sve, nisu učinkoviti. Obama se ne slaže s tim. Naposlijetku, koja je poanta u savjetnicima ako se na njih ne možete osloniti? Drugi su članovi posebno važni kada ne razumijete sve dijelove problema s kojim se susrećete.

“Uvijek bih rekao drugima, ako su razgovarali o nečemu kompliciranom, da ne razumijem što govore i da mi objasne na normalnom jeziku, na laički način.” U redu je tražiti kolegu koji je u nečemu stručniji da vam to objasni. Umjesto da se pravite da sve razumijete, postavite pitanja kada vam nešto nije jasno, i iskoritite tu priliku za stjecanje novih znanja.

Donošenje odluka nije uvijek crno – bijelo kao što izgleda. Siva je u ovom slučaju potpuno normalna i prihvatljiva. Ponekad opcija A nije bolja od opcije B, jednostavno je drugačija.

Povezano: Barack Obama smatra da su žene bolje vođe, a u tome ga podupiru i istraživanja

Teško je prihvatiti da u nekim situacijama ne postoji apsolutno ispravno rješenje. Ako je i pred vama teška odluka, pokušajte u pristupanju iskoristiti neku od ovih strategija.

Kako se Vi nosite s donošenjem teških odluka? Ostavite komentar na našem Facebooku, Instagramu i ne zaboravite se prijaviti na naš tjedni newsletter.

Foto: Unsplash

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ:

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime

Pročitajte više

Konferencija za poduzetnice Hvar

Poduzetnice, na Hvaru pričamo o važnim aspektima poslovanja i problemima turizma

Poduzetnice se svakodnevno susreću s morem briga. Žele li malo 'odmoriti' i uz društvo ambicioznih i uspješnih žena poput njih razgovarati...
- Advertisment -