spot_img

Podsvijest: kako promijeniti način razmišljanja?

Okruženje u kojem se nalazimo istinski je predivno mjesto koje bi puno ljudi poželjelo posjetiti, osjetiti i doživjeti. Ovdje želim pojasniti koliko smo zapravo krivo programirani u svojim najdubljim vjerovanjima. Okruženje i njegove zakonitosti, a to uključuje ljude, njihove navike i običaje, nikako nisu uzrok našeg nezadovoljstva. Uzrok tome je način na koji MI promatramo to naše okruženje. Netko bi u njemu vidio sve ono što ispunjava njegovu sliku idealnog života, ali ne i osoba koja ga doživljava toksičnim. Evo o čemu se radi.

Svijet vidimo očima, a gledamo podsviješću

Sve informacije iz vanjskog svijeta koje skupljamo preko svojih 5 osjetila, obrađuju se u našoj podsvijesti. Suočavaju se s našim iskustvima, vjerovanjima i navikama. Temeljem podsvjesne obrade, tumačimo svijet koji nas okružuje. Ako je naša podsvijest ispunjena negativizmom i iskustvima koja nas bole, vanjski svijet za nas će se činiti toksičan i negativan. Naša beskrajna moć leži u našem podsvijesnom umu. Da bismo ju dosegli i da bismo kroz taj potencijal živjeli, vidjevši ono najbolje na mjestu na kojem smo, nužno je naučiti sebi postavljati pitanja koja nas vode do osjećaja mira i ljubavi sa sobom. Jedno od meni najdražih je upravo ovo:

Kako na ovo mogu gledati, a da se zbog toga osjećam u miru sa sobom?

u miru sa sobom

Nakon ovog koraka, svijet se počinje oblikovati u jedno ljepše mjesto jer smo mi počeli razmišljati, na jedan ljepši i za nas mirniji način.

Dakle, radi se o tome da izvanredan život u bilo kojem okruženju i okolnostima, zahtjeva redizajn naše podsvijesti i micanje okvira naše percipirane stvarnosti na način koji nam ne koristi. Izazovi s kojima se susrećemo u svom okruženju zapravo su predivna prilika da naučimo biti strpljivi, odgovorni i posvećeni svojim obrascima umjesto da „krivimo“ okruženje za to što se možda ne osjećamo dobro. Zapamtite, mi smo korisnici ovog života, a ne njegove žrtve.

Redizajn podsvijesti – prekrojite svoje neurone

Naš mozak je mreža satkana od tankih niti (neurona) kroz koje struji energija naših misli. Određene misli dolaze iz naših vjerovanja pohranjenih u podsvjesnom umu. Dnevno kroz naše neurone prostruji preko 70.000 misli. Možete li zamisliti kolika je to količina energije koja struji našim mozgom? Neuroni se spajaju pod utjecajem tzv. iskrica koje nastaju pod utjecajem energije misli. “Jedna od velikih misterija ljudske spoznaje je kako mozak uzima ideje i sastavlja ih na nove načine kako bi oblikovao nove misli”, rekao je Frankland, vodeći autor studije. 

Da bi se neuroni prespojili na novi način odnosno, da bi energija misli koje njima prolaze bila na višoj vibracijskoj razini (pozitivne misli) dobro je proći ova 3 koraka:

Prepoznajte da mislite

Ovo nije jednostavno. Ljudi misle po automatizmu. Iz navike. Misli koje mislite danas, 90% su vaše misli od jučer. Znači da za vas nisu nove već da su ponavljajuće i koriste jedan te isti scenarij u vašem umu.

misliti 1

Da bi mogli promijeniti misao, najvažniji korak je prepoznati misao i potom ju zaustaviti. Pozitivno razmišljanje nije negiranje onog negativnog, toksičnog i lošeg. Pozitivno razmišljanje je prihvaćanje onog što nam se ne sviđa i pronalaženje pogleda koji nam mijenja energiju misli. U onaj bolji, pozitivniji. Jedna od najučinkovitijih metoda kojom ljudi uspijevaju zaustaviti i prepoznati da misle je MINDFULNESS. Kroz ova učenja, možete jako brzo naučiti prepoznavati svoje mentalne obrasce i početi ih prekrajati spajajući neurone na nov način.

Na primjer, ako sebe uhvatite da imate strašljive i obeshrabrujuće misli u pogledu budućnosti, posla koji radite ili odnosa u kojem ste nezadovoljni, tada „hvatanjem“ takve misli imate priliku zaustaviti spajanje neurona koji jačaju ovakvu obeshrabrujuću strukturu mreže. 

Odlučno propitajte misao 

Propitivanje misli važan je proces jer u njemu stvaramo spoznaje koje potpomažu naš osobni rast i stvaranje. Važno je znati da misli nisu činjenice iako ih puno ljudi upravo tako doživljava. 

Misli dolaze iz naših vjerovanja, iskustava i spoznaja koje smo stvorili pod utjecajem našeg okruženja. Veliki je uspjeh prepoznati misli. Ako uspijete već u 50% trenutaka u danu, to je ogroman uspjeh. Prepoznavanje misli omogućuje nam da s njima upravljamo, a upravljanje mislima upravljanje je vlastitim životom. Kada ste prepoznali da imate misli i uspjeli ih zaustaviti, važno je propitati njihovu istinitost na sljedeći način. Donosim vam vrlo moćan koncept Byron Katie, koja kaže da sebi trebamo postaviti ova 4 pitanja kada prepoznamo misao koja nas obeshrabruje:

  1. Da li je ova misao istinita?

Vrlo često ovo nećete moći potvrditi. Na primjer, ako kažete da vam je kiša pokvarila dan, najvjerojatnije se ne radi o upropaštenom danu, već vašim planovima koje ne želite promijeniti u skladu s dobivenom informacijom. 

  1. Mogu li biti siguran da je ova misao 100% istinita?

Nikada. Nikada ne možete apsolutno tvrditi da je nešto istina. Naravno, ne govorimo o žutom rokovniku koji je te boje iako niti to ne možemo 100% tvrditi jer je moguće da vidimo samo nijansu ili mješavinu boja.

  1. Kako se osjećam kada mislim da je uznemirujuća misao istinita?

Obično je odgovor ne baš kako bismo htjeli. Važno je prepoznati utjecaj misli na emociju. Emocija je izuzetno snažna energija koja svojom vibracijom privlači u naš život sve ono što vibrira s njom u skladu. Dakle, ako imate emociju niske energije u početku svog dana i ne promijenite misao koja ju pokreće, vrlo je moguće da ćete ovaj dan završiti iscrpljeno umorno i ne baš u dobrom raspoloženju zbog niza situacija koje su se dogodile, a koje je privukla upravo energija vaše emocije.

  1. Tko sam ja bez ove misli?

U ovom pitanju, osjećat ćete olakšanje. Osjećaj slobode i lakoće. To vam pokazuje koliko su misli krhke i koliko je njihova istinitost upitna. Ako je tome tako, koji je dovoljno jak razlog da zadržavamo misli koje nam ne koriste?

A sada preokret!

Zadnji korak je preokret misli. Ne prije nego su odrađena prva dva, jer će vas izbjegavanje misli dovesti natrag onome od čega pokušavate pobjeći dok će njihovo preispitivanje dovesti do spoznaje i otpuštanja. To je nužan korak za preokret.

preokret 1

Preokret misli radi se na način da pronađemo zamjensku misao koja ima puno blažu i mekšu energiju. Na primjer, blaža misao za prvotnu „Kiša mi je upropastila  dan“ glasila bi „ Zanimljivo da pada kiša, baš mi je trebao odmor od izlazaka“.

Kada jednom usvojite proces, povratak na automatsko razmišljanje više neće biti vaša opcija. Zbog čega? Jer ćete imati moć u svojim rukama da upravljate vlastitim životom, a to je nešto što nitko od nas ne želi ispustiti iz ruku.

Tekst: Maja Prović, mind & mindfulness trener

popularno