fbpx

6 savjeta kako oprostiti sebi pogreške iz prošlosti

Oprostiti sebi za pogreške iz prošlosti može biti izazovno, čak i nakon što ste nešto naučili iz njih. Učenje kako krenuti dalje i oprostiti sebi može biti jedna od najkorisnijih stvari ćete napraviti za sebe.

Oprostiti sebi kao izazov

Ako se osjećate krivima, pokušajte se sjetiti da ste učinili najbolje što ste mogli s resursima koji su vam bili pri ruci.

Vaše razumijevanje samih sebe i prošlih situacija danas nije nužno isto kao kako ste se razumijevali prije u prošlosti.

“Vrijeme je da si oprostite što tada niste znali sve što znate sada”, kaže Wayne Pernell, klinički psiholog i pisac iz San Francisca. “Vrijeme je da oprostite sebi što se niste zauzimali za sebe i izgovarali sve razgovore koje ste godinama vrtjeli sami sa sobom u svojoj glavi.”

Vrijeme i rast možda su vam dali perspektivu koju niste imali kada ste pogriješili. Znajući to znači da ste već naučili lekciju.

“Dopušteno vam je osjećati strah i krivnju”, kaže Pernell. Ti osjećaji zapravo omogućuju sadašnjem “ja” da shvati kako se s greškama iz prošlosti moglo drugačije postupati. Sada možete koristiti te podatke za buduće situacije.

6 savjeta kako oprostiti sebi

1. Prihvaćanje krivnje kao emocije

Ljudi doživljavaju emocije, a krivnja je jedna od njih.

Prema Albertu Nguyenu, kliničkom socijalnom radniku iz Palo Alta u Kaliforniji, krivnja je jednako važna kao i bilo koja druga emocija koju ljudi osjećate.

Svaka emocija ima svrhu koja nas obavještava o tome kako smo. Svi smo mi ljudi. Dopustite sebi da to osjetite”, kaže.

Osjećaj krivnje zapravo vam može pomoći da budete suosjećajni jer shvaćate da vaši postupci mogu utjecati na nekoga drugoga.

Istraživanje također pokazuje da je prihvaćanje – a ne osuđivanje – negativnih emocija, poput krivnje, povezano s većim psihološkim blagostanjem.

Ako osjećate emociju krivnje, pokušajte je pustiti da bude i teče bez razmišljanja o tome. Osjećajući tu emociju vi ju validirate i prihvaćate, što može vam pomoći da to obradite i nastavite dalje. Dok, s druge strane, negiranje i potiskivanje vas može staviti u beskrajnu petlju koja može utjecati na vaše emocionalno zdravlje.

2. Tehnike samosuosjećanja

Po definiciji, samoosjećanje se odnosi na proces postupanja prema sebi s istom pažnjom kao prema nekome koga volite. To uključuje i čin samoopraštanja.

Taylor Kinman, licencirana profesionalna savjetnica iz Fort Mitchella, Kentucky, kaže da vjeruje da je samoosjećanje jedna od najvažnijih stvari koje ljudi mogu učiniti za svoje mentalno zdravlje.

“Kada tučete sami sebe ili se borite da si nešto oprostite, zapitajte se: ‘Da je moj najbolji prijatelj u ovoj situaciji, što bih mu rekla?’”, predlaže. “Mnogo puta smo mnogo stroži prema sebi nego što bismo bili prema svojim voljenima.”

Možete njegovati suosjećanje prema sebi:

  • ponovno procjenjivanje i mijenjanje negativnog razmišljanja i samogovora
  • bilježite svoje emocije, pogreške iz prošlosti i izazovne situacije
  • njegujući sebe kroz brigu o sebi
  • dajući sebi riječi ohrabrenja i ljubavi kad god osjećate negativnu emociju
  • podsjećajući se da radite najbolje što možete

3. Pustiti ranu da zacijeli

Kada se ogrebete i dobijete ogrebotinu, vaše tijelo odmah započinje proces zacjeljivanja. Na kraju, ta ogrebotina razvije krastu koja pomaže tkivu ispod zacijeliti. Skidanje kraste može usporiti proces zacjeljivanja.

Kad si ne možete oprostiti, to je kao da emocionalnu ranu držite otvorenom.

Kako bi pomogao u tome, Nguyen predlaže promatranje ponašanja koja izazivaju intenzivne osjećaje krivnje. Važno je to učiniti bez prosuđivanja.

Nguyen preporučuje da na ta ponašanja gledate kao na nešto odvojeno od vašeg identiteta. Pokušajte pogledati ove radnje bez da odmah razmislite što govore o vama.

“Osuđivanje samog sebe na temelju onoga što ste učinili ne pomaže vam da riješite problem”, dodaje.

Drugim riječima, pokušajte se usredotočiti na ponašanja i moguće načine da se ponašate drugačije, umjesto da razmišljate o svom karakteru i identitetu.

Na primjer, ponovno razmišljanje o svađi s prijateljem kao: “Povisio sam ton i stalno sam ga prekidao”, umjesto “Netolerantan sam i loš sam prijatelj”.

4. Razmatranje suprotnog gledišta

Kad ste preplavljeni osjećajem krivnje, prirodno je pretpostaviti da je i druga uključena strana fiksirana na ono što se dogodilo na isti način. To može biti slučaj, ali nije uvijek točno.

Podsjećanje da druga osoba možda neće biti pogođena onako kako ste mislili može pomoći u ublažavanju krivnje, kaže Pernell.

5. Traženje oprosta

Možda je jedna od najizazovnijih stvari u životu tražiti oprost od nekoga koga ste povrijedili. Često uključuje suočavanje sa situacijom, što može dovesti do slapa neugodnih emocija.

Nguyen kaže: “Još jedna uobičajena stvar kod krivnje je da vodi do izbjegavanja – radije ćemo kazniti sami sebe i sakriti se nego priznati i izravno riješiti problem.”

Što se događa kada izbjegavate suočavanje sa situacijom? “Raste i gnoji se iznutra kada ne treba”, objašnjava Nguyen. “Ako možete, budite voljni iskreno se ispričati i pokušati se na odgovarajući način iskupiti onome tko je povrijeđen.”

Pokušaj popravljanja situacije, bez obzira na ishod, može vam pomoći da si oprostite.

6. Dobivanje trenutnog poticaja

Osjećate li se trenutno preplavljenim krivnjom? Tuširanje ili kupanje može pomoći.

Istraživanje iz 2011. sugerira da samočišćenje može privremeno umanjiti osjećaj krivnje ili sumnje.

Provođenje svog vremena sa samim sobom također vam može pomoći da razmislite o situaciji na različite načine i steknete perspektivu o tome kako pristupiti sljedećim koracima.

Izvor:https://psychcentral.com/

PROČITAJ JOŠ:

Kako oprostiti i prihvatiti situacije iz prošlosti? 

Afirmacije: Kako ih pravilno koristiti za pozitivne promjene u životu?

Oprostiti drugima i sebi: Važnost za mentalno zdravlje

Transcedentalna meditacija: Duboka relaksacija i unutarnji mir

Kako otpustiti i prihvatiti prošlost?  

5 navika koje imaju emotivno stabilni i jaki ljudi

- Promo -
- Promo -
popularno